مشاوره،تولید و فروش محصولات غذایی خانگی

ارائه راهکار تولید و فروش محصولات غذایی خانگی

مشاوره،تولید و فروش محصولات غذایی خانگی

ارائه راهکار تولید و فروش محصولات غذایی خانگی

مشاوره،تولید و فروش محصولات غذایی خانگی

با توجه به صنعتی شدن تولید محصولات غذایی و پیامدهای ناگوار در بعضی از این محصولات بدلیل روش نادرست تولید،وجود مواد نگهدارنده،استفاده از مواد اولیه نامرغوب و موارد بسیار دیگر ما در اینجا بر آن شدیم تا علاوه بر ارائه روش تولید و یا فروش محصولات غذایی سنتی ،محصولاتی را با خواص پیشگیری و درمان که در طب قدیم نیز مصارف ویژه ای داشته به شما عزیزان معرفی نماییم.
یکی از فعالیتهای گروه دُووا فود در زمینه فروش قارچ کفیر دانه برنجی با کیفیت عالی و قدرت تکثیر بالا و همچنین محصولات لبنی مرتبط مانند دوغ و ماست و کشک و .... کفیر می باشد.لذا با مراجعه به سربرگ تماس با من در سایت با ما در ارتباط باشید.
سپاس

بایگانی
منشا کفیر به بیش از 2000سال پیش بر میگردد.برای اوّلین بار چوپانان ساکن کوه های قفقاز در اتحاد جماهیر شوروی سابق ، این نوشیدنی با ارزش را کشف کردند.قفقازی‌ها با اثرات دارویی این قارچ سالهاست که آشنا هستند.آنان از کفیر به جای آب خوردن و همینطور برای غذا از این ماده استفاده می‌کنند.میانگین سن در قفقاز بین 100تا150 سال است.اعتقاد مردم قفقاز بر این استوار است که قارچ کفیر موهبت و نعمتی بزرگ از طرف خداوند است.

قارچ کفیر چیست؟‌
از نظرشکل ظاهری، تکه های قارچ کفیر ، شبیه به گل کلم و به رنگ سفید بوده و شیر را تخمیر و به ماست تبدیل می‌کند و خواص طبی بسیاری دارد . دانه‌های کفیر شامل باکتری‌ها و مخمرهای خاصی هستند که در واقع مسوول ایجاد طعم ترش و گازدار کفیر هستند . قارچ کفیر حاوی باسیل سان کاسیلوس می‌باشد که باعث تغییرات و دگرگونی درون قارچ می شود و نهایتاً طی ترشح  اسید کورن داکفلاز قارچ ، تخمیر شیر صورت می‌گیرد.

                               

ویژگی‌های تغذیه‌ای :
کفیر، آشامیدنی مشهور خاورمیانه‌است و یک غذای رژیمی برای افراد مبتلا به بیماری عدم تحمل لاکتوز می‌باشد که قادر است مقدار زیادی از لاکتوز را هضم کند. در نتیجه تخمیر، میزان لاکتوز در کفیر کاهش و میزان بتاگالاکتوزیداز افزایش می‌یابد.همچنین کفیر یک ماست نوشیدنی و محصولی نیرو بخش به حساب می‌آید. کفیر با استفاده کربوهیدراتها، چربی‌ها و پروتئین‌ها به منظور رشد، نگهداری و فعالیت سلولی کمک می‌کند.

ارزش بالای تغذیه‌ای و سلامت بخش کفیر، متعدد می‌باشد بنابر این مصرف آن برای نوزادان نارس، کودکان، زنان حامله و پرستار، بیماران و افراد پیر و مبتلایان به بیماری عدم تحمل لاکتوز توصیه می‌شود.در بیمارستان‌های روسیه، بیماران در خلال ماندن در بیمارستان، هر روز با کفیر پذیرائی می‌شوند که امری عادی و مرسوم می‌باشد. مخصوصاً تازه مادرها، به خوردن کفیر تشویق می‌شوند و بیشتر اوقات، کفیر به عنوان غذای کودک برای کودکان روسی تازه از شیر گرفته شده به مصرف می‌رسد.

کفیر منبع کامل پروتئین بوده و حاوی تعداد زیادی از اسیدهای آمینه ضروری برای سلامت بدن است. از جمله این اسیدهای آمینه تریپتوفان بوده که ماده مناسبی برای تمدد سیستم عصبی است. از آنجا که این محصول موجب جذب و ذخیره کلسیم و منیزیم می‌شود، در نتیجه در تقویت سیستم عصبی موثر است و در افرادی که از بی‌خوابی و استرس رنج می‌برند می‌تواند آرام‌بخش و کمک‌کننده باشد.

کفیر محصول غنی از آنزیم بوده و حاوی میکروارگانیسم‌های مفیدی است که به تعادل اکوسیستم داخلی بدن کمک کرده و به علت داشتن مخمرهای مفید باعث کنترل و از بین رفتن مخمرهای پاتوژن در بدن می‌شود.

کفیر به عنوان منبع غنی از ویتامین K ، کلسیم و پتاسیم به شمار می‌رود. لذا در متعادل کردن فشار خون تاثیر بسزایی دارد.

این محصول منبع بسیار مهمی از ویتامین‌های گروه B خصوصا ویتامین 21 B و 1 B می‌باشد. همچنین این محصول به سیستم گوارشی کمک می‌کند تا سایر ویتامین‌های این گروه بیشتر جذب بدن شده و کمک شایان توجهی در شادابی پوست و بالا بردن طول عمر دارد.

کفیر از طریق بهبود هضم لاکتوز و بالا بردن مقاومت بدن نسبت به لاکتوز خصوصا در افرادی که مبتلا به عدم تحمل لاکتوز هستند، می‌تواند نقش مفید و ارزنده‌ای داشته باشد.
 
خواص درمانی کفیر :
  • اصلاح سیستم گوارش در زمان مصرف داروهای آنتی بیوتیک
  • افزایش حرکات دودی روده و درمان یبوست
  • جلوگیری از بیماری پوکی استخوان
  • درمان آلرژی ها
  • درمان اسهال و ضد عفونی کننده محیط روده
  • درمان بیماری عدم تحمل لاکتوز در کسانی که نمی توانند شیر بخورند
  • درمان بیماری های گوارشی
  • درمان فشار خون
  • درمان کودکان مبتلا به بیش فعالی یا هایپر اکتیویتی
  • سرشار از ویتامین های گروه ب مانند نیاسین ، پیردوکسین و اسید فولیک
  • غنی از کلسیم ، فیبر و پروتیئن
  • مؤثر در زیبایی پوست ( مورد استفاده در کرمها و پاک کننده های آرایشی )
  • مقاوم کردن سیستم ایمنی بدن در مقابل عوامل بیماری زا
  • ممانعت از نفخ روده ای
  • ممانعت کننده از اثر پرتودهی رادیولوژیک
  • هضم راحت تر شیر و جذب بهتر مواد مغذی موجود در آن
  • تولید آنتی بیوتیک توسط میکروفلور کفیر علیه میکروارگانیسم های مضر
  • ضد سرطان
  • اصلاح فلورمیکروبی محیط روده
  • هضم سلول های مخمری
  • ترشح بزاق دهان
  • تحریک ترشح شیره ی معده
  • درمان اسهال
  • درمان سندرم خستگی
  • مقوی برای زنان باردار، شیرده و مسن
  • موثر در زیبایی پوست
  • کمک به بیماران رنجور از ایدز
  • و خواص بی شمر دیگر...
                      

خواص درمانی کفیر بر دستگاه ها و سایر اعضاء بدن :
1- دستگاه عصبی : کفیر حاوی پروتئین و بعضی اسیدهای آمینه ضروری است. تریپتوفان یکی از این اسید آمینه هایی است که به دلیل اثر آرام بخش آن بر سیستم عصبی شهرت دارد و نیز به علت داشتن املاح مهم برای سلامتی از جمله منیزیم و کلسیم، برای جلوگیری از عوارض سیستم عصبی از جمله ناراحتیهای عصبی ، افسردگی ، بی اشتهایی عصبی ، فشارهای عصبی ، اضطراب ، بیخوابی در رژیم های غذایی توصیه می گردد.
 
2-دستگاه گوارشی: درمان بیماری های گوارشی از جمله زخم معده و اثنی عشر ، تورم معده و روده « گاستریت و انتریت » و ناراحتیهای کبدی و یرقان ( کفیر باعث نابود شدن زایده های اضافه در روده ها می شود ) ، اصلاح سیستم گوارش در زمان مصرف داروهای آنتی بیوتیک ، افزایش حرکات دودی روده و درمان یبوست (هموروئید)، درمان اسهال و ضد عفونی کننده محیط روده ،تحریک ترشح شیره معده ، ممانعت از نفخ روده ای ، درمان بیماری عدم تحمل لاکتوز در کسانی که نمی توانند شیر بخورند ، هضم راحت تر شیر و جذب بهتر مواد مغذی موجود در آن ، افزایش بزاق دهان
 
3- دستگاه قلبی و عروقی : متعادل کردن فشار خون به دلیل منبع غنی از ویتامین K ، کلسیم و پتاسیم. کمک در درمان بیماریهای قلب و عروق ، انسداد عروق ، نارسایی عروق کرونر قلب (پاک کننده ی جدار عروق)
 
4- سیستم دفاعی بدن :مقاوم کردن سیستم ایمنی بدن در مقابل عوامل بیماری زا( از قبیل سرماخوردگی، بیماری‌های عفونی ، سرطان و... ) . در قدیم، کفیر در بیمارستان ها و آسایشگاه ها برای بهبود مشکلات مختلفی مثل بی نظمی های متابولیک، و بیماری های آلرژیک استفاده می شد و حتی در مواقعی که هیچ راه درمانی برای بیماری هایی مثل سل، سرطان و اختلالات گوارشی وجود نداشت، مصرف کفیر را به بیماران تجویز می کردند. تحقیقاتی نیز بر روی فعالیت ضد توموری کفیر انجام شده است. کشت های خاصی از کفیر وجود دارند که می توانند به ترکیبات جهش زا(موتاژن) مثل ایندول و ایمیدازول متصل شوند. فعال شدن سیستم ایمنی بدن با کفیر و با اسفنگومیلین های جدا شده از لیپیدهای آن در دو محیط زنده و غیر زنده ثابت شده است. مشاهده شده است که مخاط دهان و لثه ها که دچار عارضه شده اند ( مانند تاولهای دردناک عود کننده ) به مدت سه ماه بهبودی کامل یافته اند. از عود تبخال جلوگیری می کند . کفیر محصول غنی از آنزیم بوده و حاوی میکروارگانیسم‌های مفیدی است که به تعادل اکوسیستم داخلی بدن کمک کرده و به علت داشتن مخمرهای مفید باعث کنترل و از بین رفتن مخمرهای پاتوژن در بدن می‌شود.
 
5- پوست و مو :کفیر مؤثر در زیبایی و شادابی پوست ( مورد استفاده در کرمها و پاک کننده های آرایشی ) ، ناراحتیهای پوستی به ویژه اگزما و جوشهای صورت ، موجب لطافت و نرمی پوست بدن می شود ( از طریق استعمال آن روی پوست )
 
6- غدد و متابولیسم :کاهش دهنده ی کلسترول خون ، کمک درتنظیم قندخون ، درمان پوکی استخوان به دلیل داشتن مقادیر زیاد کلسیم

باکتری‌ها و مخمرهای فعال در کفیر نسبت به ماست ارزش تغذیه‌ای بالاتری را فراهم می‌کند که به عنوان تغذیه تکمیلی برای زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود. از آنجایی که اندازه دلمه کفیر از ماست کوچک‌تر بوده لذا هضم راحت‌تری دارد.

این محصول به بالا بردن سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و قادر خواهد بود در جلوگیری و کمک به درمان بیماری‌هایی از قبیل سرماخوردگی، بیماری‌های عفونی، سرطان و... موثر باشد.

     
mohammad abdollahi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی